نشانه های ناباروری در زنان

ناباروری می تواند مشکل یکی از زوجین یا هر دوی آنها باشد . اگر زوجی بدون استفاده از روش های پیشگیری پس از یک سال باردار نشوند ، باید برای بررسی پزشکی مراجعه کنند . اما چه عللی باعث نازایی در خانم ها می شود و نشانه های آن چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

نشانه-های-ناباروری-در-زنان

علل ناباروری در زنان

• مشکلات هورمونی از شایع ترین علل برای تخمک گذاری نامتعادل است . روند تخمک گذاری به تعادل پیچیده ای که باید بین هورمون ها و فعل و انفعالات آنها که باید برقرار شود ، بستگی دارد . هر گونه اختلال در این روند می تواند مانع تخمک گذاری شود .
  • بیماری های زنان از جمله اندومتریوز و تنبلی تخمدان که شایع ترین دلیل بروز ناباروری زنان تنبلی تخمدان است . شرایطی است که تعادل هورمون های زنانه بهم می خورد و هومون تستسترون یا مردانه بیشتری ترشح می شود .برای اطلاع بیشتر از این اختلال روی ادامه مطلب کلیک کنید .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با مرکزدرمان ناباروری تابان شماره های 02122376491 تماس بگیرید یا به آدرس   اینستاگرام مراجعه کنید.

نشانه های ناباروری در زنان چیست ؟

سوال بسیاری از خانم ها اینست که از کجا بفهمیم نابارور هستیم ؟ به طور کلی نازایی به علل متفاوتی در خانم ها ایجاد می شود که هر کدام علائم خاص خود را دارد . ممکن است در برخی موارد علائمی نداشته باشد . شایع ترین علائمی که ممکن است برای خانمها ایجاد شود شامل موارد ذیل است :

• نامنظم بودن دوره قاعدگی یا خونریزی های شدید یا کم ( خونریزی غیرطبیعی ) می تواند ناشی از اختلال در تخمک گذاری باشد که یکی از علل ناباروری است . در صورتی که دردهای غیر طبیعی دارید مانند درد در ناحیه تناسلی ، کمر درد در این صورت برای بررسی های بیشتر حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید .
  • در صورتی که علائمی همچون کاهش یا افزایش ناگهانی و غیرطبیعی میل جنسی ، رویش موهای زائد در بالای لب ، سینه ، چانه ( در صورتی که قبلا در این نواحی موی زائد نداشتید ) ، بالارفتن وزن به صورت ناگهانی ، ریزش یا نازک شدن مو ، خروج مایع شیری رنگ از نوک سینه ( در صورتی که در دوران شیردهی نیستید ) ، درد داشن در هنگام برقراری رابطه جنسی داشتید ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی باشد که نیاز به پیگیری و بررسی دارد .
  • در صورتی که لوله های رحمی دچار چسبندگی شوند ممکن است مسدود شوند و مسیر برای ورود اسپرم و لقاح مهیا نباشد این مشکل بر اثر آندومتریوز ایجاد می شود که در این موارد علائم این بیماری را دارد .

نتیجه

نشانه های ناباروری در زنان به علل ایجاد نازایی بستگی دارد . در برخی موارد هیچ علائمی مشاهده نمی شود . برخی  بیماری ها مانند آندومتریوز و کیست تخمدان منجر به ناباروری می شود که باید برای درمان آن اقدام کرد .